Vuoden päätoimittaja on Karri Kannala

Suomen kaupunkilehtien päätoimittajat ry on valinnut vuoden 2019 päätoimittajaksi Karri Kannalan.

Kannala työskentelee Helsingin Uutisten päätoimittajana. Hän toimii samalla Etelä-Suomen Media Oy:n paikallisjohtajana. Aiemmin hän on työskennellyt päätoimittajana ja kustannusjohtajana muun muassa Tamperelaisessa sekä Lappeenrannan Uutisissa ja Imatralaisessa.

Valintaperusteena on Kannalan johtamien kaupunkilehtien myönteinen lukijamääräkehitys, rohkea tarttuminen paikallisiin puheenaiheisiin sekä kaupallisen ja journalistisen työskentelyn yhteensovittaminen journalistisesti kestävällä tavalla.

Yhdistys valitsee vuoden päätoimittajan vuosittain. Aiemmin vuoden päätoimittajaksi on valittu 2018 Aija Pirinen (Kuopion Kaupunkilehti ja Viikkosavo), 2017 Tapani Markkanen (Suur-Jyväskylän Lehti), 2016 Kim Huovinlahti (Satakunnan Viikko), 2015 Tiina Nousiainen (Lounais-Lappi), 2014 Martti Turunen (Forum 24), 2013 Mika Laine (Itäväylä) ja 2012 Lasse Virtanen (Aamuset).