Päätoimittajien päivässä energiaa ja teatteria

Kaupunkilehtien päätoimittajat vierailivat 6.10.2022 myös teatterikorkeakoulun tarpeistovarastossa.

Suomen kaupunkilehtien päätoimittajat ry järjesti jäsenilleen tapahtumapäivän Helsingissä 6.10.2022. Päivä alkoi Energiavirastossa, missä kuulimme huippuasiantuntijoilta tuoreimmat tiedot syksyn kuumista puheenaiheista: sähkön hinnasta, energiakriisistä ja uhkaavasta sähköpulasta. Virastovierailun jälkeen oli aika virittäytyä toisenlaisiin tunnelmiin läheisessä teatterikorkeakoulussa. Saimme mielenkiintoista tietoa talon arjesta ja teatterialan kuulumisista. Opastetulla kierroksella pääsimme tutustumaan taloon läpikotaisiin puvustamoa ja tarpeistovarastoa myöten. Molemmissa vierailukohteissa jäsenillämme riitti kysyttävää ja keskustelu kävi vilkkaana, ovathan sekä energia-asiat että paikallinen teatterielämä esillä jokaisen kaupunkilehden sivuilla. Tapahtumapäivä päättyi perinteiseen tapaan ruokailuun ja verkostoitumiseen eri puolilta Suomea paikalle tulleiden kaupunkilehtien päätoimittajien kesken.